گوشت کبک برای کودکان

گوشت کبک ,گوشت کبک قیمت,گوشت کبک چه خاصیتی دارد,گوشت کبک برای زن باردار,گوشت کبک چه خواصی دارد,گوشت کبک در بارداری,گوشت کبک انجیر,گوشت کبک برای کودکان,گوشت کبکنجیر چیست,گوشت کبکنجیر,قیمت گوشت کبک در بازار,قیمت گوشت کبک 94,قیمت گوشت کبک 95

گوشت کبک

توضیحاتی در مورد گوشت کبک

کبک از خانواده ی ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان 5 تا 10 درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ی ضروری در آن به وفور یافت می ‌شود. به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌ هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی‌ های روانی و بی‌ خوابی مصرف این گوشت را توصیه می ‌کنند. این گوشت به دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌ های قلبی ـ عروقی پیشگیری کرده و به دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به اندازه‌ ی آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد.

گوشت کبک قیمت

کبک منجمد بسته بندی ( بسته 1000 گرمی ) 295000 1- اطلاعات و مشخصات برچسب مشخصات شامل: تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهداشتی، بهره برداری به صورت چاپ شده بر روی هر بسته چسبانیده شود. 2- بسته بندی ها فاقد هر گونه خونابه و آب باشد. 3- وزن ظرف، استرچ فیلم و برچسب حداکثر از 30 گرم نباید بیشتر باشد. 2 کبک منجمد بسته بندی (بسته 800 گرمی) 240000 1- اطلاعات و مشخصات برچسب مشخصات شامل: تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهداشتی بهره برداری بصورت چاپ شده بر روی هر بسته چسبانیده شود. 2- بسته بندی ها فاقد هر گونه خونابه و آب گرم باشد. 3- وزن ظرف، استرچ فیلم و برچسب، حداکثر از 30 گرم نباید بیشتر باشد. 3 کبک منجمد بسته بندی در ظروف یکبار مصرف (بسته 500 گرمی ) 150000 1- اطلاعات و مشخصات برچسب مشخصات شامل: تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهداشتی بهره برداری بصورت چاپ شده بر روی هر بسته چسبانیده شود. 2- بسته بندی ها فاقد هر گونه خونابه و آب گرم باشد. 3- وزن ظرف، استرچ فیلم و برچسب، حداکثر از 30 گرم نباید بیشتر باشد. 4 کبک کامل تازه ، بسته بندی بشقابی (وکیوم/سینی / بشقاب یکبار مصرف) (بسته 1000 گرمی) 285000 1-اطلاعات و مشخصات شامل : تاریخ تولید و انقضا ء .شرایط نگهداری .کد پروانه بهداشتی بهره برداری بصورت چاپ شده.بر روی هر بسته چسبانیده شود.2-بسته بندی ها فاقد هر گونه خونابه و آب باشد.3-وزن ظرف .استرچ فیلم و برچسب .حداکثر از 30 گرم نباید بیشتر باشد. 5 کبک کامل تازه .بسته بندی بشقابی (وکیوم/سینی/ بشقاب یکبار مصرف) (بسته 500 گرمی) 145000 1- اطلاعات و مشخصات بر چسب مشخصات شامل: تاریخ تولید و انقضا .شرایط نگهداری . کد پروانه بهداشتی بهره برداری بصورت چاپ شده.بر روی هر بسته چسبانیده شود.2- بسته بندی ها فاقد هر گونه خونابه و آب باشد. 3- وزن ظرف . استرچ فیلم. و برچسب .حداکثر از 30 گرم نباید بیشتر باشد.

خواص گوشت کبک

گوشت کبک می ‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تامین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد. در هر صد گرم گوشت کبک 5/24 گرم آلبومین، 4/1 گرم چربی و حدود 1 تا 5/1 گرم مواد معدنی وجود دارد. وجود مقدار زیادی از مواد معدنی در گوشت کبک نشان دهنده ی ارزش حیاتی آن است. املاح معدنی موجود در گوشت کبک به خوبی جذب بدن می شود و به همین جهت در این زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می دهد. گوشت کبک برای همه ی افراد اعم از کودک و سالمند، غذایی سالم و سلامت بخش است. گوشت کبک کمتر تولید اسید اوریک می کند، فعالیت کلیه را افزون می سازد و به دفع سموم بدن یاری فراوان می رساند. با توجه به این ویژگی ها برای همه ی افراد و در مورد همه ی بیماری ها، غذایی خوب و موثر است.

گوشت کبکنجیر

جگر خام این پرنده برای بیماران صرعی و زهره او برای تقویت چشم مفید است که آن را با قدری روغن زیتون رقیق کرده و در چشم می چکانندکه چشم را بسیار شفاف و قوی می سازد. افرادی که حافظه آنها رو به نقصان می رود چنانچه زهره کبک را با روغن زیتون مخلوط نموده و ماهی یک بار در بینی خود بکشند حافظه آنان را تقویت نموده و فراموشی را از آنان زایل می سازد. افراد لاغر اگر لاغریشان از انگل یا بیماری خاصی نباشد چنانچه بیضه کبک را کباب کرده و مقداری کندر پودر شدهبر آن بپاشند و بخورند و هر چند روز یکبار این عمل را ادامه دهند بدن آنان چاق و فربه می شود.

طرز پخت گوشت کبک

گوشت کبک جوان ، نرم و لطیف بوده و به سرعت پخته می شود برخلاف قرقاول ( که ضرورتا بعد از ذبح می بایستی چند روز با پر داخل یخجال نگه داری شود ) بهتر است کبک با فاصله کوتاهی بعد از شکار یا ذبح مورد استفاده قرار گیرد. گوشت کبک گرم و خشک بوده و خواص فراوان دارد در ضمن سریع الهضم می باشد. جهت تقویت قوای جنسی و برطرف نمودن ضعف عمومی بدن و پرورش قوای فکری و تقویت جگر و طحال و دستگاه گوارش می توان از گوشت این پرنده استفاده نمود. اطبا سنتی به افرادی که به یرقان های سرد مزاج مبتلا بوده اند دستور می داده اند که یک مثقال از مغز سر کبک را با نیم مثقال صندل ساییده شده مخلوط و ناشتا میل نمایند و چند روز این عمل را ادامه دهند.

خواص گوشت کبک برای زن باردار

( امام موسی کاظم علیه السلام می فرمایند: گوشت کبک ساق را محکم می کند و تب را می برد )

خواص گوشت کبک برای کودکان

ویژگی های گوشت کبک پروتئین های حیوانی مانند گوشت دام و طیور به دلیل داشتن مقادیر بالای عناصر کلسیم و فسفر، ویتامین های B کمپلکس، اسیدهای آمینه ضروری متیونین و لیزین و تعادل مناسب اسیدهای آمینه ضروری در مقایسه با منابع پروتئین گیاهی مانند سویا، ذرت و… ارزش بیولوژیکی بالاتری دارند.

گوشت کبک برای زنان باردار

برخلاف تصور بسیاری افراد، خواص گوشت کبک پرورشی کمتر از نوع وحشی آن نمی باشد زیرا همان طور که اشاره شد در تغذیه این پرنده از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود بنابراین گوشت حاصل، طعم و بوی طبیعی خود را حفظ می کند.

گوشت کبک چه خواصی دارد

گوشت کبک به علت پروتئین بالا و درصد چربی پائین مصارف فراوانی داشته و برای درمان بعضی از بیماریها مانند ضعف اعصاب . ناراحتی های روانی و بیخوابی موثر است . در افراد مسن موجد قوای از دست رفته جوانی است . 72 درصد وزن کبک قابل استفاده بوده که در مرغ 55 درصد میباشد. 20 درصد وزن کل بدن کبک را عضله تشکیل می دهد و درصد پروتئین و ماده خشک در عضله ران 80 درصد است در صورتی که در مرغ این رقم 65 درصد می باشد . طعم مطبوع انواع گوشت عمدتاً به دلیل وجود ماده‌ای است بنام گلیکوژن که در سلولهای ماهیچه‌ای وجود دارد. هر قدر که ماهیچه در طول حیات خود فعال‌تر باشد گوشت آن نیز لذیزتر است( مانند ران مرغ، دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی)

گوشت کبک برای کودکان

به دلیل سریع الهضم بودن تخم کبک، از آن برای برطرف نمودن ضعف عمومی بدن، پرورش قوای فکری، تقویت قوای جنسی و تقویت دستگاه گوارش استفاده می شود. تخم کبک برای کودکان، مادران باردار و شیرده، افراد مسن و کسانی که نیاز به پروتئین با جذب بالا دارند بسیار مفید می باشد

گوشت کبک پرورشی

در دنیا گونه های متعددی از کبک وجود دارد که معروف ترین آن ها عبارت هستند از: کبک چوکر(Alectoris Chukar)، کبک صخره ای(Alectoris graeca) و کبک پا قرمز اروپایی(Alectoris rufa). البته همه ی کبک ها پا قرمز هستند. گونه های موجود در کشور ما بیشتر از نوع چوکر(Chukar) می باشند. از دیرباز در بسیار ی از کشورها پرورش و نگهداری پرندگانی از قبیل قرقاول، بوقلمون و کبک، علاوه بر پرورش مرغ جهت تامین گوشت مصرفی انسان به ویژه جهت سلیقه های خاص متداول بوده است. در پاره ای از کشورها نیز پرورش متراکم تعدادی از پرندگان وحشی نظیر کبک متداول شده است.صنعت تولید و تکثیر و پرورش کبک در ایران حدود سه سال است که توسط تعداد انگشت شماری از دوستداران شکار و طبیعت آغاز شده و دوستان پرورش دهنده موفق به تولید و تکثیر کبک ایرانی نیز گشته اند و تجارب خوبی در این زمینه کسب کرده اند. در حال حاضر مزارعی در استان های فارس، کرمان، سمنان، گلستان و اصفهان به این فعالیت مشغول می باشند.

گوشت کبک برای زن شیرده

گوشت کبک گرم و خشک بوده و خواص فراوان دارد . گوشت این پرنده زود هضم بوده و دارای خاصیت های زیر است : 1- ضعف عمومی را بر طرف نموده . 2- قوای جنسی را تقویت می کند . 3- قوای فکری را پرورش می دهد . 4- باعث تقویت جگر ، طحال و دستگاه گوارشی می شود . 5- مغز سر کبک به صورت سنتی با مخلوط صندل برای برطرف شدن یرقان های سرد استفاده می شود . 6- جگر خام این پرنده برای درمان بیماران صرعی مؤثر است . 7- زهره این پرنده چشم را تقویت می نماید (‌ زهره را با روغن زیتون رقیق نموده و در چشم بچکانید )‌. 8- زهره کبک که با روغن زیتون رقیق شده در تقویت حافظه بسیار مؤثر است . 9- افراد لاغر را چاق می نماید .

گوشت کبک

فعالیت و جنب و جوش حیوانات به طور کلی باعث افزایش میزان ذخیره گلیکوژن ماهیچه‌ها و در نتیجه بهبود کیفیت آن است. به طوری که حیوانات وحشی اعم از نشخوار کنندگان (آهو، گوزن، بزکوهی و غیره ) و یا پرندگان مانند قرقاول، کبک، تیهو، دراج و بلدرچین همگی به دلیل فوق دارای گوشتی فوق‌العاده لذیذ بوده و قسمتهایی از بدن آنها بسیار خوش طعم و لذیذ می‌باشد. بنابراین چنانچه پرنده‌ای از خانواده حیوانات شکاری بوده یعنی از نژاد وحشی باشد و در محیطی مشابه طبیعت خود پرورش یابد دارای خواص فوق‌الذکر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : گوشت شتر برای زنان باردار ♥ گوشت بلدرچین برای کودکان ♥ گوشت سفید و قرمز ♥ گوشت قرمز در بارداری